محکومیت سفر برنامه‌ریزی‌شده اسرائیلی‌ها به بحرین

سازمان‌های حامی حقوق بشر در بحرین تصمیم حاکمان این کشور را برای میزبانی هیئت اسرائیلی به‌ شدت محکوم کرده‌اند.

  

ه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سازمان‌های حامی حقوق بشر در بحرین تصمیم حاکمان این کشور عربی برای میزبانی هیئت اسرائیلی در یک همایش فیفا را به‌ شدت محکوم کرده‌اند.

قرار است این هیئت اسرائیلی در چارچوب شصت و هفتمین کنگره فیفا به منامه، پایتخت بحرین سفر کند. این کنگره 21 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، از تصمیم فیفا برای برگزاری این کنگره در منامه استقبال کرده است.

12 نهاد حقوق بشری بحرین دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک ضمن انتقاد از این سفر اسرائیلی‌ها اعلام کردند منامه در حالی هیئت اسرائیلی را میزبانی می‌کند که رژیم تل‌آویو به‌ طور مداوم حقوق اساسی فلسطینیان را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بحرین میرر، این نهادها همچنین ضمن محکوم کردن تعدی نیروهای اسرائیل به زندانیان فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند افزودند، رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی درصدد شکستن ارادۀ این اسرا از طریق تغذیه اجباری آن‌ها است.

در این بیانیه همچنین از مقامات سیاسی کشورهای منطقه خواسته‌ شده مانع فراموشی موضوع فلسطین شوند و با افرادی که به دنبال عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند، برخورد کنند.

به‌ جز اردن و مصر، کشورهای عربی روابط دیپلماتیک آشکاری با رژیم تل‌آویو ندارند، اما گزارش‌های متعدد از وجود روابط پنهانی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

روزنامۀ اسرائیلی‌ هاآرتص چندی پیش فاش کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دیداری مخفیانه با برخی حکام عرب داشته و با آنان دربارۀ طرح صلح آمریکا گفتگو کرده است.

مصر و اردن تنها کشورهای عربی هستند که معاهدات رسمی صلح با اسرائیل امضا کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، چندی پیش در کاخ سفید دیداری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت.

نتانیاهو در این دیدار خطاب به ترامپ گفته بود: «برای اولین بار، کشورهای عربی در منطقه، اسرائیل را دشمن تلقی نمی‌کنند، بلکه آن را یک متحد در نظر می‌گیرند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد